klantenplatform | Missie, visie en doelen

Missie 
Belangenbehartiging van de klanten van Trudo op het gebied van alle beleid rondom wonen (zowel door kopers als huurders) en de leefbaarheid in de woonomgeving. 

Visie
Het klantenplatform zet zich in voor een goed woonklimaat voor de klanten van Trudo speciale aandacht gaat daarbij uit naar: beleidszaken rondom huren, kopen en de leefbaarheid. Heldere communicatie met Trudo, onze achterban, stedelijke vertegenwoordiging en de gemeente zijn van belang evenals vroegtijdige betrokkenheid bij de beleidszaken 

Doelen
Zorgen dat in de beleidsvoorbereiding zeker de aandacht uit blijft gaan naar de sociale functie van een woningcorporatie. Zorgen dat in de uitvoering van de beleidszaken door Trudo er voldoende rekening gehouden wordt met de mening van haar klanten. Wij als Klantenplatform moeten dus de mening van onze klanten zien te weten te komen, zodat we deze mening kunnen delen met Trudo in ons reguliere overleg, om te zorgen dat wij inbreng hebben op het definitieve beleid. Onderwerpen om aan te denken zijn beleidszaken rondom: huurprijsconvenant, zelf aan gebrachte voorzieningen, seniorenbeleid, de begroting en jaarrekening, maatschappelijk ondernemerschap, leefbaarheid, inspraak in VvE's prestatieafspraken etc.

Middelen
Hoe we dit willen bereiken is door

Achterbancontact:
Dit is deels een ontwikkelgebied, mede door de nieuwe klanten die we gaan vertegenwoordigen. We hebben dan ook graag contact met de achterban. 

Overleg met Trudo:
Uitgeschreven in onze prestatieafspraken, elders op de site daarover meer.

Gemeentelijk overleg:
Deelname aan het kwartaaloverleg wonen met de wethouder. Streven naar een deelname in het bestuur van het overleg van het PEK (Platformen Eindhovense Klantenraden), om stedelijk op te komen voor de totaalbelangen van de gehele achterban.

Als Klantenplatform willen wij een goede vertegenwoordiging zijn van onze achterban, hier gaan we dan ook nog meer energie insteken. We willen een evenredige vertegenwoordiging vanuit alle wijken en dan verdeeld over kopers en huurders. Dit wordt een aandachtspunt voor 2017 en 2018 van het Klantenplatform.

Intern gaan we de aandachtsgebieden verdelen waardoor we een breder pallet aan zaken kunnen behartigen op de juiste manier, die recht doet aan allen die wij vertegenwoordigen.

Voor mensen die naar aanleiding van deze informatie meer willen weten verwijs ik graag naar het contactformulier op de website. Als u dat invult nemen wij contact met u op en hebben we het verder over de zaken.

Hoe wij intern de zaken als Klantenplatform aan gaan pakken is verwoord in ons huishoudelijk reglement. Dit is huishoudelijk en dus intern, maar bevat richtlijnen wat wij verwachten van onze leden.

Een omschrijving waar iemand met interesse voor deelname aan het Klantenplatform aan moet voldoen wordt later toegevoegd aan deze site.

Missie, visie en doelen